آمريکا منفورتر از هميشه


رئيس جمهور، اجلاس سران کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي‌در استانبول ترکيه را فرصتي براي جهان اسلام در اعلام حمايت از ملت مظلوم فلسطين و محکوميت جنايات صهيونيست‌ها و انتقال غيرقانوني سفارت آمريکا به قدس شريف دانست و تاکيد کرد: دفاع از ملت فلسطين و قدس شريف، دفاع از ارزشهاي اسلامي‌و شرايط اندوهبار ملت بزرگ و متمدن فلسطين است.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن روحاني پيش از ترک تهران براي شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاري اسلامي‌در استانبول، به خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد گفت: انتقال سفارت آمريکا به قدس شريف بر خلاف قوانين و مقررات بين المللي است و آمريکا از هر زمان ديگر در جهان اسلام منفورتر است.

رئيس جمهور با بيان اينکه سفر به استانبول به دعوت آقاي اردوغان رئيس جمهور ترکيه و رئيس دوره‌اي سازمان همکاري اسلامي‌براي شرکت در اجلاس فوق العاده سران اين سازمان انجام مي‌گيرد، گفت: اين اجلاس با هدف بررسي دو حادثه فاجعه بار انجام مي‌گيرد که نخستين مورد به انتقال غيرقانوني و فاجعه‌آميز سفارت آمريکا به بيت‌المقدس باز مي‌گردد و حادثه دوم نيز موضوع کشتار بي‌رحمانه مردم فلسطين توسط رژيم صهيونيستي است. روحاني انتقال سفارت آمريکا به قدس شريف را برخلاف مقررات و قواعد بين‌المللي و مصوبات شوراي امنيت برشمرد و تاکيد کرد: بي‌ترديد اين کار خشم کشورهاي مسلمان جهان را برانگيخته و از هر زمان ديگر امروز آمريکا در دنياي اسلام و در افکار عمومي‌جهان اسلام ، منفورتر شده است. رئيس جمهور گفت: موضوع ديگر کشتار وسيع مسلمانان فلسطين است که براي دفاع از سرزمين خود و بازگشت به خانه‌هايشان تلاش مي‌کنند. صهيونيست‌ها مردم فلسطين را که در يک راهپيمايي مسالمت آميز و غيرمسلحانه شرکت کرده بودند به خاک و خون کشيدند و ده‌ها فلسطيني را شهيد و ‌هزاران نفر آنان را مجروح کردند.

روحاني گفت: اين جنايت اول صهيونيست‌ها نيست چرا که در طول 70 سال گذشته پيوسته اين جنايات را تکرار کرده‌اند و در حقيقت کشتار و مجروح کردن فلسطيني‌ها در روز نکبت ، تازه‌ترين جنايت رژيم صهيونيستي از سلسله جنايات 70 ساله صهيونيست‌ها عليه مردم مظلوم فلسطين است.

رئيس جمهور تاکيد کرد: به نمايندگي از ملت بزرگ ايران، مي‌خواهم به ملت بزرگ فلسطين تسليت عرض کنم و بگويم که جمهوري اسلامي‌ايران همواره مدافع مظلومين بوده و يکي از آرمان‌هاي مهم اين انقلاب، آزادي قدس شريف و فلسطين اشغالي است و ملت ما اين آرمان را همچنان مد نظر دارد و اين راه را ادامه مي‌دهد.

دکتر روحاني اظهارداشت: در شرايط امروز، يک بار سنگين مسئوليتي بردوش همه مسلمانان به ويژه دولتمردان جهان اسلام قرار گرفته و آن موضوع دفاع از ملت فلسطين و قدس شريف است که هم دفاع از ارزش‌هاي اسلامي‌و هم دفاع از شرايط اندوهبار ملت بزرگ و متمدن فلسطين است.

رئيس جمهور اجلاس استانبول را فرصتي براي سران کشورهاي اسلامي‌جهت اعلام نفرت خود از اين اقدام صهونيست‌ها و بهره گيري از همه ساز و کارها جهت مقابله با آن از جمله در مجمع عمومي‌سازمان ملل و ساير نهادهاي بين‌المللي دانست و تاکيد کرد: بي‌ترديد صهيونيست‌ها و آمريکايي‌ها دنبال اين هستند که توجه دنياي اسلام را از فلسطين به مسايل ديگر منحرف کنند و با اين هدف ، هر روز مشکلاتي را در دنياي اسلام به وجود مي‌آورند.

روحاني اظهارداشت: آنان تروريست‌ها را تشويق و حمايت مي‌کنند و مسلمان‌ها بايد متوجه باشند موضوع فلسطين و قدس همواره مسأله اول دنياي اسلام است و نبايد بگذاريم صهيونيست‌ها کاري کنند که جنايت آنها عادي و حضور نامشروع آنها به تدريج مشروع جلوه کند.

رئيس جمهور با بيان اينکه مردم فلسطين صاحبان واقعي اين سرزمين هستند و قدس حرم شريف و اولين قبله‌گاه مسلمان‌هاست و مورد احترام همه آنها است، گفت: بي‌ترديد اين اقدامات نابخردانه‌اي که در اين روزها توسط رژيم صهيونيستي و آمريکايي‌ها انجام گرفته تأثيري در اين مسير و در اين راه نخواهد داشت و مسلمان‌ها را مصمم‌تر و مردم فلسطين را براي آزادي سرزمينشان از دست اشغالگران ، از هر زمان ديگر آماده‌تر مي‌کند .